hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > کردستان| بازدید بیش از ۱۰۰ هزار نفر زائر راهیان نور از یادمان شهدای کردستان

کردستان| بازدید بیش از ۱۰۰ هزار نفر زائر راهیان نور از یادمان شهدای کردستان

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان گفت: امسال بیش از ۱۰۰ هزار نفر زائر راهیان نور از یادمان‌های شهدای استان کردستان بازدید کردند.

 به گزارش رویداد امروز: سردار ذبیح‌الله مالکی با اشاره به شعار امسال هفته دفاع مقدس با عنوان «ما پیروز هستیم»، اظهار کرد: ۵۰۰ برنامه جهت بزرگداشت این هفته در سطح استان برنامه‌ریزی‌شده است. او به برنامه‌های بزرگداشت هفته مقدس در استان اشاره کرد و افزود: دیدار اعضای ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس و جمعی از فرماندهان با نماینده ولی‌فقیه در استان، رژه نیروهای مسلح، حضور در گلزار شهدا و عطرافشانی مزار شهدای دفاع مقدس، دیدار با خانواده شهدا و حضور فرماندهان در نماز جمعه و سخنرانی آن‌ها پیش از خطبه‌های نماز جمعه ازجمله برنامه‌های این هفته است.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان عنوان کرد: یادواره شهدای روستایی در روستای نشور و تجلیل از پیشکسوتان دوران دفاع مقدس نیز از دیگر برنامه‌های بزرگداشت هفته دفاع مقدس در استان کردستان است. او اعلام کرد: شش هزار و ۷۲۵ پیشکسوتان دوران دفاع مقدس در استان کردستان ساکن هستند که بیشترین تعداد آن‌ها با دو هزار و ۹۰۰ نفر در شهرستان سنندج ساکن هستند. سردار مالکی در ادامه با اشاره به وجود ۳۴ شهید گمنام در کردستان، عنوان کرد: ۱۵ نقطه یادمانی هم در کردستان وجود دارد که نصف آن‌ها تکمیل‌شده و مابقی نیز تا پایان سال به اتمام می‌رسند. او عنوان کرد: امسال بیش از ۱۰۰ هزار نفر در قالب کاروان‌های راهیان نور از یادمان‌های شهدای استان کردستان بازدید کردند و همچنین تعدادی بیشتر از این آمار نیز از مردم کردستان از یادمان‌های شهدای استان بازدید کردند. رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان در ادامه به انجام مقدمات احداث مرکز فرهنگی و باغ‌موزه دفاع مقدس در استان اشاره و ذکر کرد: زمین موردنیاز برای این مجموعه فراهم‌شده است که انتظار داریم در ردیف بودجه ملی قرار گیرد و کار احداث آن آغاز شود. او به چاپ ۵۰ عنوان کتاب در حوزه دفاع مقدس اشاره کرد و یادآور شد: نمایشگاه‌های مختلفی به مناسبت هفته دفاع مقدس در نقاط مختلف استان برپا می‌شود.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد